Thursday 19 April 2012

Első Blog bejegyzésem.

Nem vagyok a szavak embere. Nem is ezért vagyok itt. Életemben először próbálom ki ezt a fajta önkifejezési eszközt. A célom a blogommal az, hogy bemutassam így-úgy sikerült képeimet.
Nem tudom, hogyan is kezdjem, hiszen 2009 óta fotózgatom a környezetemet, így összegyűlt pár a szívemnek vagy szeretteimnek kedves bemutatásra váró kép.
Abban biztos vagyok, hogy kell találnom egy rendszert ami az én és mindenki más számára áttekinthetővé teszi. Előre is elnézést kérek, ha rossz irányba indulok el. Szívesen fogadok minden tanácsot ami a segítségemre lehet.

A szakmám Szarvasmarha tenyésztő így arra gondoltam talán nem lövök nagy bakot, ha ehhez a témához picit közelebbi állatos képeimmel kezdem.

Kívánok kellemes időtöltést mindenkinek!
Nagy Gábor

7 comments:

  1. Szia Gábor!!

    Először is gratulálok a fotókhoz!Mint amatőr tudok én is csak véleményt alkotni,de mint olyan,nagyon jónak látom az elindulást.A fotóid penge élesek,és gyönyörű színekben játszanak.Van azért ami jobban,és van ami kevésbé tetszik.A virágok között a jácint és a bambusz az abszolút kedvenc,(azok fotók!)viszont az állatok között a teknőc az nem került a szívemhez túl közel.(az csak egy kép)Valahogy ennél a képél hiányoznak a színek,hiányzik az élet.Talán a fény nem volt túl kedvező,de erről nem tehet sok esetben az ember.Alkalmazkodni kell a körülményekhez.Egy profi fotós barátom osztályozza így a fényképeket,és nekem is kőkeményen megmondta hasonlóképpen az én fotómról a véleményt.És mivel igaza volt,elfogadtam.
    Tanácsként csak annyit mondanék,próbáld ki magad minél több témában(tájkép,csendélet,tárgyfotó,portré)mivel ezek mind mind más "szaktudást" igényelnek,és ebből is sokat tanulhat az ember.Aztán amelyikben igazán jó vagy,arra kell ráfeküdni!
    Remélem tudtam újat mondani.
    A fotózáshoz sok sikert,kitartást és szép fényeket kívánok!
    Gezuard

    ReplyDelete
  2. Szia Gezuard :)

    Mindenek előtt köszönöm neked, hogy időt szántál rám. :)
    Te vagy az első kommentelőm!!!!! :p

    Nagyon nagyra értékelem minden szavadat és őszintén remélem, hogy "velem maradsz"!
    (lepésről-lépésre)
    - Sajnos nem "penge élesek. :( Próbálok rájönni az okára, de még nem sikerült. Éppen ma érkezett meg az új OBI ami várhatóan hozza amit kell.
    -A teknős hiba volt! Hiba volt ide feltenni. Akkor is tudtam, de "szeretem kép", így felraktam. Leszedem. :)
    - Én is akarok egy profi fotós barátot!!!!!!! :p
    - a legfontosabb rész. "próbáld ki magad minél több témában". Kicsit gyors vagy nekem. :) Még csak most kezdtem el ezt a blogot felépíteni. Sajnos bele telik néhány napba mire befejezem. Természetesen több a mondanivalóm mint amit most láttál. Kérlek gyere vissza pár nap múlva és -őszintén gondolom- írj ismét egy hasonló véleményt mint most. Csak kérek egy pici türelmet míg befejezem a blog indítását.
    Tudod, -ahogy írtam- 2009 óta gyűlnek a képeim. Jobbak, rosszabbak. Idő, míg kiválogatom, beállítom, feltöltöm, stb.

    Nagyon köszi a látogatást és a commentet! :)
    Üdv Gábor

    ReplyDelete
  3. Wow!
    Rendesen megleptél...!
    Már kezdem azt hinni,csak tesztelgeted az egyszerű kis hobbifotósokat,mint én is vagyok.Az újonnan feltöltött fotóid sem arról árulkodnak zömmel,hogy csak pár éve kezdtél el fotózni!
    Most nem is emelem ki melyek amik nagyon nagyon padlóra küldtek,annyira jók.(sokszor gondolkodom azon,mért is csinálom,hisz rengeteg ember fotóit végignéztem,és mindig az jut eszembe:tehetségtelen kezdő vagyok,mit is akarok...!)
    Ok,itt is volt egy-két olyan fotó,ami számomra inkább a "turistafotós" kategóriába tartozna,de tudom,mert ismerem az érzést.-A "szeretem fotókat" sem lehet kihagyni!
    Nem is tudom,mért vetted le a teknőcös fotót!
    Semmi rosszat nem akartam vele mondani,nekem is rengeteg olyan fotóm van,ami ebbe a "kategóriába" tartozik,és semmi pénzért nem venném le az oldalamról,max csak ha már volna helyette egy minőségben bőven felette álló,és legalább annyira "szeretem kép"!!!
    Persze azzal sem sürgetni akartalak,hogy minél több kategóriát ki kell próbálni,tény hogy egy weboldal megszerkesztése nem kis idő,és még ehhez tényleg hozzá jön a fotók összeválógátasa,utómunkázása...!
    Nekem is több mint egy hétbe telt,mire olyan lett,amilyen.
    ...És még így sincs kész.(mindig lesz vele mit csinálni,ha mást nem az új fotók féltöltését)

    Azért a ff,és a sepia kategóriádat mégis külön megemlíteném.Fantasztikus!
    Egyébként is különös hatással vannak rám ezek a fotók általában,és talán jobban is szeretem,mint a színeseket.
    Valahogy úgy érzem(saját fotóimnál is)színesben lehet közel nem hozná azt a hangulatot,érzést mint pl. ff.-ben vagy sepiában.
    Nagyon jók!

    Néhány kérdés:Hogy vagy megelégedve a Sony-val??
    Sok ismerősöm panaszkodott rá,illetve nem dicsérték agyon!Milyen obik vannak hozzá?
    Milyen programot használsz az utómunkákhoz??
    Írtad,hogy Te nem vagy megelégedve az élességgel.Autó-vagy manuál fókuszt használsz???

    Már elmentettelek a kedvencek köze,így mindig könnyebben tudlak követni,és figyelni az újabb és újabb fotóidat.Bízom benne,én is fogok valamit tanulni.(Ideje volna már!)
    Ha esetleg bármi kérdés,vagy csak írnál,ide is tudsz ezután:
    mzgeza@gmail.com

    Jó fotózást,szép fényeket:
    G

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia G!

      Megpróbálok mindenre kimerítő választ adni, de előtte kiragadom az egyik mondatodat ami olyan hatást váltott ki belőlem, hogy nem tudom szó nélkül hagyni.
      "(sokszor gondolkodom azon,mért is csinálom,hisz rengeteg ember fotóit végignéztem,és mindig az jut eszembe:tehetségtelen kezdő vagyok,mit is akarok...!)"
      Ebben a mondatban tökéletesen önmagamra ismerek!
      A jó választ nem tudom, de azt tudom, hogy mikor "kint" vagyok szabad vagyok! Tehát ha másért nem is de ezért folytatom. Valamint az olyan emberek miatt is mint pl. te vagy. A dicsérő szavaiddal ösztönzöl. Köszi.

      Ne okold magad a teknős miatt. Semmi rosszat nem írtál. A hozzászólásaid korrektek és udvariasak. Ide csak a "legeket" szeretném felrakni. Engem befolyásolhatnak személyes érzések egy kép kapcsán, de az még attól nem válik fotóvá.

      "Hogy vagy megelégedve a Sony-val??"
      Nem tudom, hogy milyenek lennének a képeim, ha más gépem lenne. Nem volt lehetőségem eddig másik gépet kipróbálni. Az interneten talált információk alapján semmi okom panaszkodni és nem is teszem. Kényelmes, könnyen kezelhető. Csak a tükör hangja brutális! :)
      De nem is a váz a legfontosabb. Az obi a lényeg.

      "Milyen obik vannak hozzá?"
      Tervezek csinálni egy blog bejegyzést képekkel a cuccomról.De ez még csak terv!
      Van hozzá a kitobim: Sony 18-70 3.5-5.6
      Sony 75-300 4.5-5.6
      Sony DT SAM 1.8/50mm
      És a legfissebb: Sigma 18-200 3.5-6.3
      Ez utóbbi tegnap este érkezett és még nem volt alkalmam használni.

      "Milyen programot használsz az utómunkákhoz??"
      A PS-ből a CameraRow-ot mert rowban fotózom, majd finomításhoz a PhotoScape-t.

      "Autó-vagy manuál fókuszt használsz??? "
      Ez a témától függ! Ezt is azt is.

      Örülök, hogy van valaki akivel végre tudok beszélgetni ezekről a dolgokról. :)
      Ha esetleg nem ismered ezt az oldalt http://www.fotohaz.hu/fotoarena/ javaslom, regisztrálj és használd. Sok jó ötletet, tanácsot kaphatsz.
      Nekem sajnos egyáltalán nincsen fotós ismerősöm így csak magamra és erre az oldalra támaszkodom.

      Szívesen megnézném a fotóidat én is, de ahová a link vitt, nem találtam őket.
      Szép fényeket!
      Üdv Gábor

      Delete
  4. Szia Gábor!

    Azt gondolom,mindenképpen támogatni kell egymást,sajnos sok olyan emberrel "találkoztam" különböző fórumokon,akik annyira profik,és a kritikájukkal,hozzászólásukkal nem éppen építőjellegűek voltak,sokkal inkább okoskodó,(bocsánat) "fikázó" hatást keltettek.

    Ezek után hogy láttam a fotóid,kicsit félve,de kíváncsisággal telve:

    http://www.wix.com/mzgeza/gezuard-photography

    Aztán csak keményen!!!
    Tudod!
    -teher alatt nő a pálma,másrészt amibe nem halsz bele,attól megerősödsz!

    A PhotoScape-et én is ismerem,én is azt használom.Nagyon jó kis profi,egyszerűen kezelhető,és sokat tud.
    Na mára ennyi,minden jót!
    Üdv:G

    ReplyDelete
  5. jajj!

    Majd` elfelejtettem!
    Az indexképek feletti nagyobb fotóra rákattintva megnézheted teljes méretben őket!
    Csak azért szólok,mert volt olyan "okos",aki megkérdezte,
    -"mért vágtam le az emberek fejét...?"
    Pff,erre mit mondjak?!
    G

    ReplyDelete
  6. Szép napot Gábor!

    Na éjszakai bagollyá változtál?Akkor ezek szerint nem laksz túl messze a city-tol.
    Minden esetre azt gondolom,érdemes volt elmenned fotózni.
    Az első két kép közül,ahol azt a kérdést feszegeted,melyik a jobb,hát a második,a sepia hatású.Bár mint azt a saját éjszakai fotóimnál is tapasztaltam,van egy kis zaja,amire nem igazán tudok rájönni mért.Mekkora az ISO értrék?
    A negyedik-ötödik kép közül is az utóbbi a nyerő számomra,bár ezen a képen is az égbolt tűnik kicsit zajosnak,de a BigBen kontrasztja sokkal finomabb,szebben kivehető.
    A következő két Eye-os fotó fantasztikus.Gyönyörű színei vannak!Ha jól látom az első a rövidebb,második a hosszabb záridős.Bár ez egyértelmű.Igazából csak az érdekelne,mekkora volt a második esetben,mivel az eye nem forog olyan gyorsan,és ott elég jól látható,hogy nem lathatók a "küllők"
    Nagyon szépek a fotóid most is,szerencsés vagy,Londonban tényleg az utcán hever a téma!
    Ment ma egy privi mail,de most kaptam a jelentést,hogy sikertelen volt a küldés.Nincs másik címed??
    Próbálom még egyszer.
    Minden jót,és azért ne mosd rendszeresen az obikat!
    Ja!!Az állványod nagyon tuti!!Nekem is kell egy ilyen!
    Üdv:G

    ReplyDelete